Itt az első GDPR-botrány? – 40 ezer ügyfél adatait lophatták el!

Forrás: portfolio.hu | 2018. június 28.

A Ticketmaster nevű online jegyvásárlási portáltól mintegy 40 ezer ügyfél adatait lophatták el már tavaly szeptembertől kezdődően múlt szombatig, pedig a céghez már korábban érkezett jelzés arról, hogy meghackelték a rendszerüket. Egy digitális challenger bank, a Monzo állítása szerint már áprilisban szólt a Ticketmasternek, hogy valami nincs rendben.

A brit székhelyű, de a világ több országában is aktív Ticketmaster nevű online jegyértékesítési portál ma nyilvánosságra hozta, hogy összes ügyfelének legfeljebb 5 százaléka lehet érintett egy adatlopási esetben. Ez mintegy 40 ezer ügyfelet jelent a BBC becslése szerint.

A cég közlése szerint egyes nemzetközi ügyfeleik adatai tavaly szeptembertől, a brit ügyfeleik adatai februártól június 23-ig voltak veszélyben. A hackerek egy harmadik feles szolgáltató, az Inbenta mesterséges intelligenciával működő chatbotján keresztül hallgatták le az adatokat, a Ticketmaster szerint feltehetően érintett ügyfeleket e-mailben értesítették az esetről, és egy ingyenes, 12 hónapos folyamatos tranzakció-monitorozási szolgáltatást ajánlottak fel nekik.

A cikket a portfolio.hu oldalán lehet továbbolvasni!

Tovább a cikkhez!
Vissza a hírekhez!