A Ticketmaster nevű online jegyvásárlási portáltól mintegy 40 ezer ügyfél adatait lophatták el már tavaly szeptembertől kezdődően múlt szombatig, pedig a céghez már korábban érkezett jelzés arról, hogy meghackelték a rendszerüket. Egy digitális challenger bank, a Monzo állítása szerint már áprilisban szólt a Ticketmasternek, hogy valami nincs rendben.
A brit székhelyű, de a világ több országában is aktív Ticketmaster nevű online jegyértékesítési portál ma nyilvánosságra hozta, hogy összes ügyfelének legfeljebb 5 százaléka lehet érintett egy adatlopási esetben. Ez mintegy 40 ezer ügyfelet jelent a BBC becslése szerint.
A cég közlése szerint egyes nemzetközi ügyfeleik adatai tavaly szeptembertől, a brit ügyfeleik adatai februártól június 23-ig voltak veszélyben. A hackerek egy harmadik feles szolgáltató, az Inbenta mesterséges intelligenciával működő chatbotján keresztül hallgatták le az adatokat, a Ticketmaster szerint feltehetően érintett ügyfeleket e-mailben értesítették az esetről, és egy ingyenes, 12 hónapos folyamatos tranzakció-monitorozási szolgáltatást ajánlottak fel nekik.
A cikket a portfolio.hu oldalán lehet továbbolvasni!