Több mint nyolcezer felhasználó személyes adatait küldték el véletlenül az UNICEF-nél. Bocsánatot kértek, és állítólag már orvosolták is a hibát.
Igencsak meglepődhetett az a mintegy 20 ezer Agora-használó, aki egyszer csak egy olyan e-mailt kapott, amely 8253, az Agora valamelyik kurzusára beiratkozott hallgató személyes adatait tartalmazta, köztük neveket, e-mail-címeket, munkahelyeket, feletteseket, beosztásokat stb. (amennyiben ezek az adatok szerepeltek Agora felhasználói profiljukban). Az Agora az UNICEF online tanulási platformja, és rendszeresen indít kurzusokat a gyerekek jogairól, a humanitárius akciókról, adatokról, kutatásokról. Ezeken a kurzusokon általában az UNICEF alkalmazottai vesznek részt, azonban bárki előtt nyitva állnak a virtuális ajtók.
Mint kiderült, a véletlen adatszivárgást egy hiba okozta, amikor egy belső felhasználó jelentést készített. Az UNICEF az e-mail kiküldését követő nap tudomást szerzett az incidensről. E-mailt küldtek az Agora-felhasználóknak, amelyben elmagyarázták a helyzetet, és megkérték őket, töröljék a személyes adatokat tartalmazó táblázatot a gépükről. Az UNICEF bocsánatot is kért az eset miatt. Házon belül is orvosolták a helyzetet, és ígéretük szerint többet nem kerülhet sor ilyen incidensre.
Az érintett felhasználóknak ezzel együtt azt javasolják, hogy azonnal változtassák meg a jelszavaikat, ne kattintsanak ismeretlen feladótól érkező e-mailben szereplő linkre és minden egyes felhasználói fiókjukhoz egyedi jelszavakat használjanak.
Az eredeti cikket a HVG oldalán lehet elolvasni!